3:10 Vlak do Yumy

V dnešní době je western spíše raritou. Jejich čas zdá se skončil, převážná většina tohoto žánru byla natočena před desítkami let. Proto každý nový pokus je opravdu odvahou. Bude vůbec o film zájem? Takových obav by se našla spousta, ty ale naplatí pro 3:10 Vlak do Yumy. Jedná se o úspěšný remake filmu starého 50 let.

Ben Wade (Russell Crowe) je nejhledanějším zločincem v celém okolí. Má totiž v oblibě přepadávat dostavníky s penězi a všechny co se mu připletou do cesty bez váhání zastřelí. Naproti tomu Dan Evans (Christian Bale) je chudý farmář, který se snaží vydělat peníze, aby uživil svou rodinu a nějak udržel své živobytí. Jeho noha je dřevěná, protože o ni přišel v boji. Dan Evans dosud nezaplatil dluh bezohlednému Hollanderovi, což se mu ale vymstilo. Jednou v noci mu kvůli tomu zapálili stodolu. Koně se mu naštěstí podařilo zachránit. Za světla Dan vyráží do městečka Bisbee, aby si o dluhu promluvil. Po cestě potkává Bena Wadea, který zrovna přepadl jeden z dostavníků s penězi. Ben prohodí pár slov a zmizí v dálce spolu se svou partou. Dan se svým synem zachrání postřeleného strážce, pro kterého vyrobí nosítka. Když Dan Evans dorazí do městečka, Bena Wadea posléze chytnou. Tohoto zločince je třeba doprovodit až k vlaku do Yumy. Dan přijme nabídku doprovodu za 200 dolarů a spolu s dalšími se vydávají na cestu. V tomtu filmu se mi hlavně líbilo filmové obsazení. Známý Russell Crowe i Christian Bale zahráli svou roli opravdu obstojně. Atmosféra filmu byla dobrá, včetně doprovodné hudby. Není to film, na který bych se hned podíval dvakrát, ale je to western a tak to musíte brát.

CSFD: 79%